Scroll Top
Rbla. Santa Mònica, 10. 08002 Barcelona.
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Proposta de CTAC i UPTA, al document bàsic del “Ministerio de Trabajo” sobre el Sistema de Cotització per als treballadors/es autònoms/es.

COTITZACIÓ PER TRAMS

Adjuntem la proposta per al sistema de cotització dels treballadors autònoms.

PROPOSADA

1) D’acord amb l’apartat b) del Document del Govern, que resumeix l’escenari segon proposat, per 2019 es mantenen les actuals bases mínimes de cotització que, en el cas la mínima general, és de 932,7 € mensuals.

2) Es generalitza la cotització per les prestacions indicades en el document:

Contingències professionals, cessament d’activitat (CATA) i formació professional.
Les tarifes per aquestes contingències que considerem adequades per 2019 i són les següents:
– 1,5% mitjà per a les contingències professionals.
– 1% per al cessament d’activitat.
– 0,10% per a formació professional.

3) El tipus acumulat de quota per a la base mínima de cotització seria el del 31.90%. La quota mínima per pagar per la base mínima general seria en valors absoluts: 297.4 € Un augment de 18.89 €/mes, pel que fa a la de 278.6 € actual.

PROPOSTA SOBRE EL SISTEMA DE COTITZACIÓ PER A TREBALLADORS AUTÒNOMS

NOTES:

a) Les tarifes indicades seran per 2019. En el marc de la negociació general s’analitzarà l’evolució d’aquestes en el futur segons les circumstàncies aconsellin.
b) Entenem que durant 2019 el marge existent amb càrrec a la reserva acumulada del CATA, permet mantenir les seves prestacions en els termes actuals.
c) La tarifa mitjana de contingències professionals condicionarà els models de prestació segons s’analitzi durant el mateix període.

ALTRES MESURES

– El CATA cobrirà als treballadors que es trobin en situació de baixa per Incapacitat Transitòria (IT) o per contingències professionals la cotització a la Seguretat Social sobre la base mínima que els correspongui a partir del segon mes de baixa.

– L’actual tarifa plana de 50 euros es mantindrà als treballadors que actualment la gaudeixen en les mateixes condicions.

– Els nous autònoms a partir de l’1 de gener de 2019 tindran una tarifa plana de 75 euros durant un període de 12 mesos. Aquesta tarifa es mantindrà durant un any més per a aquells treballadors que una vegada finalitzat el primer any d’activitat puguin demostrar que, durant els dotze mesos anteriors, no hagin tingut ingressos superiors al Salari Mínim Interprofessional vigent en termes anuals.

 

Related Posts

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.