Seria la punta per 119.773 persones treballadores autònomes del petit comerç que han realitzat la inversió econòmica necessària per a tenir en els seus magatzems la mercaderia d’aquesta temporada primavera-estiu. Aquest sector porta amb el seu negoci tancat des del passat 14 de març, i romandran sense activitat fins a l’11 de maig, en principi.
La referència mitjana d’inversió d’un petit establiment comercial multi marca se situa en 25.000 euros de compra d’estoc per temporada, la qual cosa fa tremendament complicat poder treure el producte a la venda sense tot just marge de temps per a amortitzar la inversió.
Sandra Zapatero – Presidenta de la CTAC-Autònoms , recorda que el mes de març d’aquest mateix any, respecte al mes anterior, han desaparegut més de 5.667 comerços minoristes en la nostra Comunitat, és a dir, una mitjana de 182 establiments comercials al dia. “De no dur a terme un retard de la temporada de rebaixes, vendes promocionals o anàlogues, els centres comercials i les grans marques acabaran amb milers de petits comerços en tota Catalunya. Ells tenen la capacitat de fabricar específicament per a les rebaixes i a més tenen els mitjans econòmics per a desenvolupar grans campanyes publicitàries”.
Són moltes les grans marques que actualment estan realitzant pre ventes amb un 70% de descompte a través de les seves plataformes de venda online. Sandra Zapatero, “seria una autentica irresponsabilitat que tant el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme com la Conselleria d’Economia, Coneixement i Empreses de la Generalitat de Catalunya, permetessin vendes amb rebaixes o descomptes especials després del confinament”.
En aquest sentit, des de CTAC-autònoms ja hem començat a treballar en la reactivació de l’economia. Zapatero insisteix, “hem mantingut reunions amb associacions de comerciants per a impulsar el comerç de proximitat, cal recuperar l’activitat comercial tradicional i per això ens unim a la reivindicació perquè s’allargui fins a la segona quinzena d’agost la temporada regular de vendes sense descompte. El petit comerç és un clam i necessita màxima protecció en aquests temps tan difícils”.