El Govern congela les quotes dels tres trams més baixos dels autònoms
El Govern espanyol ha anunciat que congela les quotes dels tres primers trams de cotització dels autònoms en la reforma prevista per al 2026 i suposa un alleujament per als treballadors amb rendes més baixes.
La nova proposta preveia increments d’entre 11 i 200 euros mensuals, amb una cotització mínima de 217,37 € i una màxima de 796 €. Finalment, els tres trams més baixos —els que corresponen a ingressos fins a 1.166 € mensuals— es mantindran sense pujada.
Com quedaran les quotes el 2026
| Tram | Ingressos mensuals | Quota 2025 (€) | Quota 2026 (€) | Increment (%) | Diferència (€) |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fins a 670 € | 200 | 200 | 0 % | 0 |
| 2 | 670 € – 900 € | 220 | 220 | 0 % | 0 |
| 3 | 900 € – 1.166 € | 260 | 260 | 0 % | 0 |
| 4 | 1.166 € – 1.300 € | 291 | 293,91 | +1 % | +2,91 |
| 5 | 1.300 € – 1.700 € | 294 | 296,94 | +1 % | +2,94 |
| 6 | 1.700 € – 1.850 € | 350 | 355,25 | +1,5 % | +5,25 |
| 7 | 1.850 € – 2.330 € | 370–390 | 375,55–395,85 | +1,5 % | +5–6 € |
| 8 | 2.330 € – 3.190 € | 415–440 | 423,3–448,8 | +2 % | +8–9 € |
| 9 | 3.190 € – 4.050 € | 465–490 | 474,3–502,25 | +2–2,5 % | +9–12 € |
| 10 | 4.050 € – més de 6.000 € | 530–590 | 543,25–604,75 | +2,5 % | +13–15 € |
Els tres primers trams queden congelats, mentre que els trams mitjans i alts tindran increments lleus d’entre l’1 % i el 2,5 %.
Des del CTAC Autònoms, creiem que el sistema ha de ser més just, solidari i equitatiu.
Considerem que les rendes més baixes, especialment les dels vuit primers trams, han de poder ajustar la seva quota segons la seva realitat econòmica, mentre que els trams més alts haurien de contribuir una mica més per reforçar la protecció social del col·lectiu.
Ser autònom no pot ser sinònim de precarietat. En això treballem cada dia.
A més, seguirem de prop les negociacions sobre altres punts clau com:
La flexibilitat del cessament d’activitat, i
El nou subsidi per a autònoms majors de 52 anys.


